»Odločitev strokovne žirije, ki je bila v nekaterih medijih označena za 'radikalno', nas navdihuje z optimizmom, saj se zdi, da nakazuje na bolj ozaveščen pogled, naklonjen razumevanju filmskih praks v vsej njihovi raznolikosti.«
»Ker se pri večini mainstreamovskih naracij v igrah uporabljajo enake neskončne zanke reakcionarnih tropov, tej zvrsti večinoma ne uspeva, da bi vrednote igralcev postavila na preizkušnjo, in namesto tega potrjuje hegemonske moralne koncepte.«
»Skozi naslovno temo narave, ki v nekaterih filmih v ezopovski jezik zavija kritiko sistema in družbe, v drugih pa postane estetski objekt na sebi, se filmi sprašujejo o obsmrtnih izkušnjah utopije, filmu in antropocentričnem mišljenju.«
»Gre za kuriran izbor novejše produkcije študentk_ov ljubljanskih ALUO, AGRFT in Akademije za vizualne umetnosti AVA ter novogoriške Akademije umetnosti, ki dokazuje, da tudi pri nas nastajajo dobri študentski eksperimentalni filmi, ki prek festivala dosežejo tudi širšo javnost.«
»Nobena retrospektiva slovenskega filma, ki je omejena na izbor, seveda ne more odgovoriti na vprašanje, kaj so glavne značilnosti in posebnosti slovenskega filma, naj gre za njegove zgodnje začetke, obdobje znotraj jugoslovanske kinematografije ali za obdobje po slovenski osamosvojitvi. Morda na to vprašanje skoraj lažje odgovorimo, če se vprašamo, kaj te značilnosti niso. Torej, kaj niso posebnosti slovenskega filma.«
»Nasprotno: slovenski film je predvsem panorama avtorskih poetik, za katere je značilno, da se ne odzivajo na trende, ampak iščejo svoj lastni tematski, estetski in avtorski izraz. To, po drugi strani, spet ne pomeni, da je slovenska kinematografija polna avtorjev s kontinuiranim in prepoznavnim filmskim obrazom; veliko več je režiserjev, ki iz filma v film iščejo in izumljajo nove filmske jezike in pristope.«